۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۵۵۳۳۶۳
باهنر:

نمایندگان مجلس منافع ملی را ملاک کار قرار دهند | لزوم ارائه کارنامه چهل‌ساله انقلاب به مردم

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین معتقد است که پس از ۴۰ سال از عمر نظام اسلامی باید کارنامه‌ای صادقانه و مبتنی بر عملکرد در بخش‌های مختلف به مردم ارائه شود.
باهنر

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری عصر امروز پنج شنبه ۱۲ بهمن در نخستین کنگره سراسری حزب همدلی تهران در محل کانون توحید اظهار داشت: امروز که ۴۰ سال از استقرار نظام اسلامی گذشته است، باید یک جمع‌بندی و کارنامه عالمانه و عادلانه به مردم ارائه دهیم، باید این شجاعت را داشته باشیم که قصورها و موفقیت‌ها را در کنار هم و در یک فضای واقعی ترسیم کنیم.

باهنر گفت: باید رشد در شاخص های اصلی کشور را نیز به مردم ارائه دهیم و این گونه نباشد که سیر زمانی در پیشرفت کشور را تنها مدنظر خود قرار دهیم.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام رهبری با تمجید از نوع نگاه امام راحل تاکید کرد: حتی امام خمینی(ره) نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی از مردم خواستند تا در یک رفراندوم شرکت کرده و در وهله نخست نظام سیاسی و حکومت خود را مشخص کنند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با یادی از هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: پس از هشت سال دفاع مقدس، در مقابل هجوم کشور همسایه برای اولین بار در تاریخ توانستیم حتی یک وجب از خاک خود را به دشمن ندهیم، واقعیت امر این است که کشور ما در مسائل دفاعی و امنیتی جدی کار کرده و امروز نیز در وضعیت بسیار خوبی قرار داریم.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: همه کشورهایی که کودتا و یا انقلاب کردند سال های طولانی به بهانه انقلاب از مراجعه به آرای عمومی خودداری کردند. درگیری خیابانی با شاه یکسال طول نکشید، اما درگیری ها در فرانسه 10 سال طول کشید.

باهنر گفت: اصرار امام راحل(ره) بر تدوین قانون اساسی بود، قانون اساسی یک معاهده ملی است که تکلیف همه را روشن می کند. قانون اساسی تدوین و به همه پرسی گذاشته شد و امام خمینی (ره) پیگیر بودند که به سرعت باید این کارها انجام شود. در هیچ انقلابی سابقه ندارد که یکسال پس از پیروزی تکلیف همه چیز با رای مردم تعیین شده باشد.

وی ادامه داد: امروز از لحاظ امکانات دفاعی وضع بسیار خوبی داریم بطوری که دشمن بعد از مساله هسته ای ایراد می گیرد که چرا موشک های شما چنین بردی دارند.

باهنر اضافه کرد: امروز در مسائل مرتبط با انرژی هسته‌ای و بخش نانو وضعیت بسیار خوبی داریم. در زمینه پزشکی نیز بسیار پیشرفت کرده ایم اما همگی به یاد داریم که در همان اوایل انقلاب نیز پزشکان هندی و فیلیپینی در کشور ما کار می کردند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با ارائه آماری در خصوص پیشرفت ها ابراز داشت: برای مثال در زمینه نانو فناوری جزو ۵ کشور برتر جهان هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به نگاه حزب گرایی در کشور اظهار داشت: در کشور ما بیش از ۳۰۰ حزب وجود دارد که عملاً بسیاری از آنها هیچ کارایی تا قبل از انتخابات ها ندارند. واقعیت امر این است که تنها ۳۰ حزب طول یکسال کار می‌کنند و در حالت استانداردهای لازم برای یک حزب به سر می‌برند.

باهنر تصریح کرد: هرگز هیچ نظامی این اجازه را به احزاب نمی دهد که به جنگ با نظام بروند، برخی ها فکر می کنند که می‌توانند با حزب بازی در مقابل نظام به ایستند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره بودجه سال آتی نیز گفت: دلم برای مجلسی که می خواهد بودجه را بررسی کند می سوزد؛ زیرا که درآمدها و هزینه‌ها در این بودجه با یکدیگر همسو نشده‌اند؛ در مقابل مردمی که گرفتار هستند و گاهی نمی توانند نان شب برای خود تهیه کنند شرمنده هستیم.

باهنر با اشاره به ضرورت وجود یک مجلس نخبگانی در کشور ابراز داشت: می توان در کنار مجلس کنونی یک مجلس برآمده از نخبگان را نیز ایجاد کرد که به دنبال منافع ملی باشند./۸۵۶/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات